NOMIZW OTI O IDIOS O DHMOSIOGRAFOS APOTELH APODIKSH TOU TITLOU. O NOON NOHTO!!!!
Επειδή συμβαίνει να γίνομαι αποδέκτης πολλών e-mail που αφορούν τις μεταδόσεις και τις περιγραφές ποδοσφαιρικών αγώνων, αλλά ακούω και στο ραδιόφωνο τις αντιδράσεις και τις ευαισθησίες των ακροατών, δεν μπορώ παρά να μπω στον πειρασμό να αναφέρω τις παρακάτω προσωπικές απόψεις. Και αδιαφορώ αν συμφωνήσετε ή όχι. Ούτε με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν, απλά με ενοχλούν αυτά που διαβάζω και το καταθέτω. Αλλωστε σέβομαι, όπως θα καταλάβετε, την όρασή σας. Για την κρίση σας δεν μπορώ να ξέρω...
Σε ένα ρυθμό τρέλας που το σύστημα έχει βάλει τη ζωή μας και την έλλειψη μέτρου και επιπέδου, έχει παρεξηγηθεί ο ρόλος του δημοσιογράφου που περιγράφει ένα ποδοσφαιρικό αγώνα.
Το πρώτο και σημαντικό είναι ότι ο δημοσιογράφος δεν έχει θεσμικό ρόλο ώστε να δίνει ετυμηγορία, για το αν μια φάση είναι πέναλτι ή οφσάιντ ή φάουλ ή αν η μπάλα πέρασε τη γραμμή.
Κάνει μια προσωπική εκτίμηση, που ωστόσο...
α. Δεν ωθεί τον διαιτητή να πράξει ανάλογα, καθώς αυτός σίγουρα δεν τον ακούει!
β. Δεν επηρεάζει τον παρατηρητή στην βαθμολογία του διαιτητή.
γ. Δεν μπορεί να αλλάξει την όποια γνώμη του θεατή, που έχει ανάλογη όραση και μπορεί να κρίνει ο ίδιος τι είναι αυτό που είδε. Ο περιγράφων μπορεί μόνο να διευκρινίσει τι ισχύει κατά περίπτωση σε ένα κανονισμό, που ο θεατής ίσως να μην γνωρίζει.
(σημείωση: Αν θεωρείτε ότι υπάρχουν δημοσιογράφοι που μπορούν να σας αλλάζουν γνώμη σε πράγματα που βλέπουν τα ματάκια μας, είτε πρέπει να δείτε οφθαλμίατρο είτε να τους κατηγορήσετε για σοφιστές και επικίνδυνους για την κοινωνία).
Η δουλειά του περιγράφοντα είναι να λειτουργεί προσθετικά στην εικόνα, μεταφέροντας το κλίμα και δίνοντας τη δυνατότητα να γνωρίζει ο θεατής ποιός ποδοσφαιριστής δρα και πώς σε κάθε φάση. Κάθε εκτίμηση φάσης, απόφασης, απόδοσης παικτών, διαιτητών και προπονητών είναι καθάρα προσωπική.
Αν τώρα διαφέρει από αυτήν του θεατή, τι πρέπει να γίνει; Τα όσα γραφώ παρακάτω ισχύουν και για σένα και για μένα, αλλά χρησιμοποιώ δεύτερο πρόσωπο, για την οικονομία του λόγου.
Καταρχήν δεν μπορεί να αλλάξει κανείς αυτό που βλέπουν τα μάτια σου! Αν φοβάσαι ότι τα λεγόμενα θα επηρεάσουν τους άλλους θεατές, που δεν έχουν τη δική σου... ικανότητα, μην ανησυχείς! Μπορεί να υπάρχουν πολλοί θεατές με χειρότερη κρίση από σένα, αλλά να είσαι σίγουρος ότι υπάρχουν και πολλοί με καλύτερη από τη δική σου!
Αν νομίζεις ο κάθε δημοσιογράφος μπορεί να διαμορφώνει συνειδήσεις, υποτιμάς πολύ την κοινωνία που ζεις και αν επιμένεις ότι είναι ευάλωτη, θα πρέπει να αναζητήσεις αλλού τις αιτίες!
Και το πλέον σημαντικό! Που είναι και το μεγάλο μου παράπονο... Ποτέ μα ποτέ δεν έχω πάρει ένα e-mail, που να κριτικάρει έναν περιγράφοντα, σε αυτή την περίπτωση περιλαμβανομένου και εμού, για την χρήση της ελληνικής γλώσσας και το αν προφέρει λάθος ονόματα, ή αν δεν βρίσκει τον σωστό παίκτη που έχει τη μπάλα ή που έκανε τη σέντρα.
Και βγάζω το απλό συμπέρασμα! Σήμερα δεν μας ενδιαφέρει αν το παιδί μας ακούει διαστρεβλωμένα ελληνικά ή αν μεταφέρεται λάθος μια πληροφορία, αλλά μας ενδιαφέρει να ακούει αν μια φάση ήταν πέναλτι ή όχι!
Θα μου πείτε, ποιός είμαι εγώ, που παρακολουθώ έναν αγώνα, για να κρίνω τα ελληνικά του άλλου; Πανεπιστημιακός; Οχι, αλλά ούτε πανεπιστημιακός του ποδοσφαίρου είσαι...
Και στο φινάλε, η παιδεία δίνει προτεραιότητα στο να ξέρεις πρώτα σωστά ελληνικά και μετά κανονισμούς ποδοσφαίρου! Εκτός αν νομίζεις ότι το δεύτερο αξίζει περισσότερο από το πρώτο!
Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει για μια ακόμα φορά να αποθεώσουμε τον θρίαμβο της βλακείας!
(21/9 13:39)
επιμέλεια: Δημήτρης Τσακίρης
novasports.gr
AFOU DIABASATE TO KOMATI APO PANO AS DIABASETE KAI ENA PIO ANTIKHMENIKO SYNGRAFEA POU DEN APOKALH KAN TON EAUTO TOU DHMOSIOGRAFO.
Λοιπόν για να λέμε τα πράγματα ως έχουν, ο παίκτης του ΑΡΗ στη φάση του η ομάδα του ζητά πέναλτυ ετοιμάζεται σηκώσει τα χέρια ψηλά προτού ο Σαριέγκι πάει πάνω του. Πάει δηλαδή πιο πολύ να πάρει το σφύριγμα και όχι να σκοράρει. Γι αυτό δεν το δίνει και ο διαιτητής. Από την άλλη όμως ο Σαριέγκι πέφτει στην παγίδα και όντως τον σπρώχνει. Του κάνει πέναλτυ. Είναι μια φάση η οποία μπορεί να δοθεί και με τους δύο τρόπους. Τέτοιες φάσεις γίνονται πολλές σε έναν αγώνα και πάρα πολλές φορές σε ένα πρωτάθλημα. Δίκαια βέβαια ο ΑΡΗΣ φωνάζει , και δίκαια οι σωστοί βάζελοι νιώθουν κάπως, διότι δεν γουστάρουν να κερδίζουν και να υπάρχει αμφιβολία.
Ως εκεί όμως, τα άρθρα του στυλ:
Για να του το πάρουν, πρέπει να κάνουν άλλα 5-6 στησίματα… Κώστας Νικολακόπουλος , Sport-fm.gr
από την 4η αγωνιστική του πρωταθλήματος δείχνουν το επίπεδο του συγκεκριμένου κυρίου καθώς και του site στο οποίο ανεβαίνουν.
Κύριοι αυτό δεν είναι δημοσιογραφία ( δε γνωρίζω άλλωστε αν αυτός ο κύριος δηλώνει καν δημοσιογράφος). Να μας πει ο κύριος Νικολακόπουλος ποιοι είναι αυτοί που στήνουν τα παιχνίδια. Να τα πει στον εισαγγελέα. Διότι αυτά δεν τα γράφει στο προσωπικό του blog αλλά σε ένα site που το διαβάζουν χιλιάδες αναγνώστες καθημερινά. Τα έχουμε ξεφτιλίσει όλα. Κύριοι δεν υπάρχει η έννοια δημοσιογράφος του ΟΣΦΠ , δημοσιογράφος του ΠΑΟ , του ΠΑΣΟΚ , ή της ΝΔ. Μπορεί αυτός ο διαχωρισμός να διευκολύνει την κάλυψη του ρεπορτάζ , αλλά ως εκεί. Ο δημοσιογράφος υπηρετεί την είδηση , και προσθέτει το σχολιασμό όπου αυτός κρίνει , αλλά δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα ενός συγκεκριμένου χώρου η μιας ομάδας. Καλό είναι λοιπόν αυτοί που γράφουν για τις ομάδες τους σε διάφορα site να αναπροσδιορίζονται ως οπαδοί και όχι ως ρεπόρτερ ή δημοσιογράφοι. Για τα site δε που φιλοξενούν τέτοια άρθρα , ίσως θα έπρεπε να είναι λίγο πιο προσεκτικά γιατί τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια. Όπως υπάρχει η ποιότητα της είδησης υπάρχει και οι ποιότητα του αναγνώστη , και ο κόσμος στην εποχή της πληροφορίας μπορεί να βρίσκει καλύτερη και ποιοτικότερη ενημέρωση. Μπορείτε όμως αν το θέλετε να σας διαβάζουν καθημερινά 2-3 εκατομμύρια κάφροι, αυτό είναι πολύ εύκολο. Απλά συνεχίστε έτσι και εγώ απλά λυπάμαι.
http://forpanathinaikos.blogspot.com/ TOULAXISTON TO DEUTERO KEIMENO DYXNH OTI YPARXOUN AN8ROPI POU H LEKSI ANTIKHMENIKOTHTA YPARXH STO LEKSILOGIO TOUS GIATI O PROTOS MALON THN EXEI DIAGRAPSH APO TO ELLINHKO LEKSIKO.