ε τη στόφα του καραβοκύρη έβδομης γενιάς, ο Νικόλας Πατέρας δε θα μπορούσε παρά να βρίσκεται στο τιμόνι...
Σήμερα, η συγκυρία τον φέρνει «καπετάνιο» του Παναθηναϊκού σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
Ο καραβοκύρης του ΠΑΟ
Ο καλός, όμως, ο καπετάνιος, στη φουρτούνα φαίνεται και ο Νικόλας Διαμαντή Πατέρας απέδειξε από νωρίς ότι μπορεί και οδηγεί το καράβι μέσα από τους σκοπέλους.
Σήμερα, αν και δε δραστηριοποιείται ενεργά στο χώρο της ναυτιλίας -επιλογή που τον δικαιώνει λόγω της κρίσης που πλήττει τις θαλάσσιες μεταφορές- μετρά μέχρι τώρα πολλές «κούπες» πρωταθλητή στις αγοραπωλησίες πλοίων.
Το 1986, σε ηλικία μόλις 23 ετών, αναλαμβάνει τα ηνία της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας «Pateras Brothers» των καπεταναίων Διαμαντή και Γιάννη Πατέρα. Η εταιρεία, αν και διέθετε εκείνη την εποχή μόνο δύο πλοία 20ετίας, καταφέρνει στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 να πραγματοποιήσει αγοραπωλησίες πλοίων αξίας 120 εκατ. δολαρίων, αποκομμίζοντας υψηλά κέρδη.
Ο γενειοφόρος εφοπλιστής το 1992, σε ηλικία 29 ετών, εντυπωσιάζει την εφοπλιστική κοινότητα, ιδρύοντας τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία με την ονομασία «Pacific & Atlantic», η οποία γρήγορα γιγαντώνεται.
Λίγο πριν κλείσει τα 40, ο Νικόλας Πατέρας διαθέτει στόλο 50 μοντέρνων πλοίων μικρής και μέσης ηλικίας, αλλά γρήγορα πουλά τα 25 από αυτά, μεγιστοποιώντας την προσωπική του, πλέον, περιουσία.
Με ρευστότητα που ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια δολάρια, μέχρι και το 2006, αγοράζει και πουλάει πάνω από 40 πλοία.
Προτού εισέλθει στον κόσμο του ποδοσφαίρου, πραγματοποιεί πολλές επενδύσεις, ενώ εκδηλώνει ενδιαφέρον ακόμη και για τραπεζικά ιδρύματα.
Παράλληλα, δραστηριοποιείται στο χώρο των media, αγοράζοντας το 5% της Imako του Πέτρου Κωστόπουλου και το 10% των εκδόσεων Λυμπέρη.
Γρήγορα, όμως, αποχωρεί, ρευστοποιώντας τα ποσοστά του από τις δύο εταιρείες.
Μπορεί να μην τον «κέρδισαν» τα media, ο ίδιος, όμως, βγήκε κερδισμένος από τις υπεραξίες των μετοχών που ρευστοποίησε...
Ευφυΐα; Ικανότητα; Τύχη; Μα, η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς...
Ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, και στη στεριά και στη θάλασσα, μπαίνει δυναμικά προ διετίας στον κόσμο του ποδοσφαίρου και σηκώνει τις δύο πρώτες του στεριανές «κούπες».
Οι επιλογές του αποδεικνύουν ότι ξέρει καλά πότε να κρατά το τιμόνι στα χέρια του, αλλά και πότε να το αφήνει... έχοντας σίγουρα «πλεύσει» ασφαλώς. Με άλλα λόγια, επικερδώς.
Έτσι και τώρα...
Είναι βέβαιο ότι ένας επιχειρηματίας, όπως ο Νικόλας Πατέρας, που διαθέτει τη στόφα του καπετάνιου, ανέλαβε το τριφύλλι, με στόχο να σηκώσει «κούπες». Και αν ποτέ αποφασίσει να αποχωρήσει, θα είναι όταν η ομάδα βρεθεί στο απόλυτο ζενίθ.
του Βαγγέλη Δουράκη
Τετ 08 Δεκ 2010, 19:33 από vigor